Tuesday, March 18, 2014

Den smukkeste hjemmefødselsfilm

Jeg har fået lov til at dele denne fantastisk smukke film med jer. Jeg så den første gang for nogle måneder siden og blev meget rørt. Det er så vidunderligt, at fødsler kan foregå på en så smuk og rolig måde. Når jeg ser filmen, glæder jeg mig endnu mere til min fjerde hjemmefødsel. 

Stine er mor til Wilfred, som blev født på Rigshospitalet og Alvin, som er født hjemme i køkkenet. Det er netop ham filmen handler om! Filmen er lavet af fotografen Charlotte Hammerog jeg må indrømme, at jeg (næsten) ville give min højre arm for så smuk dokumentation af min fødsel.

Jeg håber, at I vil nyde filmen, lige så meget som jeg! Tusinde tak til Stine, som gav mig lov til at vise filmen her på bloggen!

13 comments:

  1. Tårene triller - så fantastisk å se!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ikke!? Jeg kan næsten ikke se den til ende, fordi det er så smukt!

      Delete
  2. Så fin lille film! Jeg er vild med måden der veksles mellem fotos og levende billeder :)

    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, synes også det er fantastisk fint på den måde!!

      Delete
  3. Anna HeleneMarch 19, 2014

    Åh hvor fint! Jeg er nød til lige at dele denne også virkelig fine film: http://www.documentingdelight.com/2013/05/31/welcoming-theodore/.
    Jeg fandt den via fantastiske australske blog, som du måske allerede kender: http://www.practisingsimplicity.com !
    Knus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Anna Helene;o) Nu tåler jeg vist heller ikke flere fødselsfilm inden min egen fødsel:o) Bliver alt for rørt;o) Den var godt nok fantastisk og sukkersød!

      Delete
    2. Anna HeleneMarch 19, 2014

      hihi ja fin men sukkersød som kun amerikanerne kan gøre det! ;)

      Delete
  4. Tak for de fine fødselsberetninger.
    Vi forsøger at få nr. 3 og når det lykkedes, så vil jeg denne gang gerne føde hjemme. Jeg har haft ønsket de to andre gange mend min mand har ikke været tryg ved det, så valget er så endt med sygehus. Jeg håber meget at han denne gang (når jeg bliver gravid igen) kan bruge sine erfaringer fra de andre fødsler til at han føler sig tryg nok ved en hjemmefødsel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg krydser fingre. Min mand er blevet helt vildt glad for hjemmefødsel, så det kan lade sig gøre;o)

      Delete
  5. Fantastisk film. Altså alt den snak om fødsler er ikke sjov, når man elsker at føde, men ikke skal have flere børn. Jeg er ikke for eller imod hjemmefødsler. Alle mine tre piger er født på sygehuset, og det var fantastiske, trygge, stille fødsler, og påær billedet på væggen i filmen, kunne det være en film af mine fødsler. Bare for at sige, at fødsler på sygehuset også kan være smukke, fantastiske og helt perfekte.
    Mvh christina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er jeg helt sikker på at de kan være Christina! Har hørt mange fortælle om positive hospitalsfødsler, og det er jo dejligt! Synes også det er fantastisk at føde og glæder mig virkelig meget!!

      Delete
  6. Sikke en smuk og rørende film.

    ReplyDelete

Tusinde tak fordi du giver dig tid til at lægge en kommentar. Det gør mig rigtig glad og er med til at vise, at du får noget ud af det, jeg skriver!